כוונה להשתמש מול סימן שנמצא כבר בשימוש
מבחינת חיסכון בעלויות, מומלץ להגיש את הבקשה לרישום הסימן לאחר שכבר התחלתם להשתמש בו בפועל בתוך ארה"ב. זה יחסוך עלויות של הגשה נפרדת על הצהרת שימוש בשלב מאוחר יותר.
אם עדיין לא התחתם להשתמש בסימן אך ברצונכם להגיש כבר את הבקשה (יש בזה המון היגיון מבחינת שליטה על העמוד מכירה באמזון) אז הבקשה תוגש על בסיס "כוונה להשתמש בסימן".
אם הבקשה מוגשת על בסיס כוונתכם בתום לב להשתמש בסימן במסחר. יהיה צורך להגיש הצהרה שהסימן נמצא בשימוש במסחר בין-מדינתי עם דגימות המעידות על שימוש לפני שניתן יהיה להנפיק רישום סופי. כדי להבטיח שהבקשה תתנהל במהירות, מומלץ להודיע לעו"ד הקניין הרוחני שלכם ברגע שמתחיל השימוש בסימן במהלך המסחר הרגיל.
כמה זמן לוקח לרשום סימן מסחר בארה"ב
לאחר ההגשה של הבקשה לרישום הסימן מסחר בארה"ב, אנו מצפים לשמוע מרשם סימני המסחר האמריקאי לאחר כ-3-5 חודשים בנושא אפשרות הרישום של הסימן כסימן מסחר. התהליך הכולל, מרגע ההגשה הראשונית ועד הרישום הסופי, יכול להימשך 7-18 חודשים ואף יותר, תלוי בגורמים רבים; למשל, נכונות ההגשה המקורית, התנגדויות, דו"חות בחינה וסוג הבקשה שהוגשה.
שימוש באמנת פריס בסימני מסחר בהגשת בקשה לרישום סימן מסחר בארה"ב
אם יש לכם עניין כלשהו ברישום הסימן במדינות זרות כלשהן, החלטה זו צריכה להתקבל בזמן הקרוב לאחר הגשת הבקשה לרישום הסימן מסחר. אמנת פריז (שרוב המדינות הגדולות חברות בה) קובעת שהתקופה להגשת בקשה זרה המבוססת על בקשה שהוגשה בארצות הברית תפוג שישה חודשים לאחר תאריך ההגשה בארה"ב. למרות שהגשות יכולות להיעשות לאחר תאריך זה, לא תוכלו לתבוע את ההטבה של עדיפות תאריך הבכורה מתאריך הגשת הבקשה בארה"ב.
שימוש בסימונים וסמלי ® , TM
נכון לזמן שמייד אחרי הגשת הבקשה לרישום סימן המסחר, הסימן אינו רשום, אלא נחשב לבקשת סימן מסחר שהינה "תלויה ועומדת" (Pending). אתם רשאים להשתמש בסימון TM בקשר עם הסימן כדי לציין בפני צדדים שלישיים שאתם תובעים זכויות בסימן, אך אינכם יכולים להשתמש בסימון ® אלא רק לאחר שהסימן יירשם בפועל. המשמעות של ® היא Registered- רשום.
אזהרה כללית מפעולות פישינג והונאות לאחר הגשת הבקשה לרישום סימן המסחר
אחרי שמתחילים תהליך של רישום סימן מסחר בארה"ב, היזהרו מכל דואר של צד שלישי שאתם מקבלים לגבי הגשת הסימן המסחרי שלכם. ישנן הרבה חברות צד שלישי ששולחות מה שנראה כהודעות או חשבוניות שנראות רשמיות, אך למעשה אלו פניות מוסוות לשירותים שאתם כנראה לא רוצים או צריכים. חלקן הונאות לחלוטין. שימו לב לתקשר ולהעביר תשלומים דרך מי המטפל לכם בתיק.
לכל שאלה נוספת בנושא רישום סימן מסחר בארה"ב, אנא צור קשר עם משרדנו ונשמח לעזור.