יכול להיות שפתחתם עסק בארה"ב או שאתם מוכרים לקהל אמריקאי, השקעתם בו את כל כולכם, שמתם לא מעט כסף על שיווק ומכירות והעסק שלכם עובד יפה. הוא מכניס לכם לא מעט כסף והמוצרים שלו הולכים והופכים לפופולאריים יותר ויותר בשוק המקומי, ונראה שהעתיד ורוד. אבל אז אתם מגלים שמישהו עושה שימוש בלוגו שלכם, בשם שלכם, בדמות שאתם מפרסמים באמצעותה או בכל סימן מסחר אחר שלכם. הוא פוגע במכירות שלכם ואתם מתוסכלים ולא יודעים מה לעשות. רישום סימן מסחר בארה"ב מוקדם מספיק יכול למנוע את התסכול הזה. הוא יכול להגן על המוצר או השירות שלכם מבחינה משפטית וכל מה שצריך זה את עורך הדין הנכון שיעשה את זה בשבילכם.
מהו רישום סימן מסחר בארה"ב?
בשביל לדעת על רישום סימן מסחר בארה"ב צריך קודם להבין מהו סימן מסחר. סימן מסחר הוא כל מה שמסמן את המוצרים או השירותים שלכם באופן ספציפי, כך שיידעו שהוא שלכם ולא של אף אחד אחר. הדוגמא הבולטת ביותר בישראל הוא התינוק של במבה אוסם, דמות שהולכת איתנו כבר שנים ארוכות ואין ישראלי שלא מכיר אותה או יודע עליה. דוגמאות נוספות הן הלוגו של סלקום בצבע הסגול העז וזה יכול להיות גם ג'ינגל ברדיו, לוגו של העסק, אותיות, ספרות, צלילים ואחרים. אם הם מקובעים לאותו שירות או מוצר וזה מה שהציבור מכיר, אפשר לרשום את סימן המסחר הזה כשלכם. אותו הדבר בארצות הברית.
רישום סימן מסחר מעוצב מול סימן מסחר מילולי
אם התחלתם כבר את התהליך לחקור את נושא רישום סימן המסחר בארה"ב, בוודאי נשאלתם על ידי העו"ד או העו"פ- איזה סימן מסחר תרצו: סימן מסחר מעוצב או סימן מסחר מילולי? לכל אחת מהאפשרויות הללו יש יתרונות וחסרונות שלא נכנס אליהם כאן, אבל כן נציין מס' נקודות למחשבה: ראשית, ככלל, יותר קל לקבל אישור לרישום סימן מסחר מעוצב. מצד שני, אם מדובר בסימן מסחר שמוטבע על מוצרים מוחשיים, ומישהו ישתמש באותו השם אך ללא העיצוב שלכם, לכאורה הוא אינו מפר את סימן המסחר, מה שיותיר את עצם הרישום שלכם די חסר ערך. מצד שני, חיקוי יכול להשתמש בלוגו דומה מאוד אך במילה שונה לחלוטין. ובנוסף, לקבל אישור לרישום סימן מסחר על מילה בעלת משמעות בשפה הרלוונטית יכול להיות תהליך עם יותר מכשולים בדרך. לכן כדאי להיוועץ עם עו"ד קניין רוחני כבר בתחילת הדרך, כשאתם בוחרים שם למיזם שלכם. אם כבר עברתם את השלב הזה, צרו קשר עכשיו וקבלו מידע כללי נוסף לפני שתבצעו מהלכים נוספים שיכולים לחסום בפניכם דלתות נוספות בהמשך הדרך.
כמה זמן לוקח רישום סימן מסחר בארה"ב?
רישום סימן מסחר בארה"ב לוקח בין 9 חודשים לשנה וקצת. עם זאת, ישנם מקרים בהם תהליך רישום של סימן מסחר בארה"ב יכול להתארך, כמו במקרים בהם הסימן נתקל בהתנגדויות מצד בוחני ה USPTO. התנגדויות יכולות להיות ממגוון סיבות, ביניהן שהסימן הוא תיאורי (כלומר הסימן מתאר את טיב השירות או המוצר שלכם), אינו מוגדר נכונה, יכול להטעות ו/או ליצור בלבול עם סימן מתחרה ועוד. בכל אחד מהמקרים האלו, גם העלות וגם משך הזמן של תהליך רישום סימן המסחר בארה"ב תעלה על מה שצויין בפניכם בתחילת הדרך על ידי הגורם שמטפל ברישום סימן המסחר. ככל שאופי ההתנגדות מורכב יותר, כך יידרש יותר זמן, עבודה וכסף על מנת להתגבר עליו, בהינתן האפשרות.
סוף מעשה במחשבה תחילה
על מנת להגביר ככל האפשר את סיכויי, יש להיוועץ עם עו"ד קניין רוחני בתחילת הדרך כשבוחרים שם. אם אתם כבר בשלב מתקדם בו אתם צריכים רישום סימן מסחר בארה"ב, יהיה זה חכם לבצע חיפוש מקצועי לבדיקה האם הסימן פנוי בטרם מוגשת הבקשה לרישום הסימן. כך גם תוכלו לשקול שיקולים נוספים הקשורים לאופי הרישום, המכשולים הקיימים בדרך, התאמת סוג הרישום לסוג המוצרים שלכם ועוד.
איך עושים את זה נכון?
אם רישום סימן מסחר בארה"ב מעניין אתכם ואתם רוצים להתחיל את התהליך כדי להגן על המוצרים או השירותים שלכם, אתם צריכים עורך דין שקודם כל מומחה בסימני מסחר ועם רקע בהגנה ושימוש בסימני מסחר על מנת להגן על המותג שלכם בפועל. זה צריך להיות עורך דין מנוסה, מישהו שסייע כבר לעסקים רבים ואין כמו עו"ד עומרי סגל למטרה הזו.
הוא ייקח אתכם יד ביד ויעשה קודם כל את הבדיקות הדרושות, הוא יסייע לכם לקבל את המגיע לכם או במילים אחרות, יסייע לכם לקבל את ההגנה הכי טובה, זו שהעסק שלכם צריך לקבל.
רישום סימן מסחר בארה"ב
רישום סימן מסחר בארה"ב חיוני לכל עסק המעוניין להגן על המותג שלו בשוק האמריקאי. הנה כמה סיבות עיקריות:
• הגנה משפטית: רישום מעניק הגנה משפטית מפני שימוש לא מורשה בסימן המסחר שלך על ידי מתחרים.
• מניעת בלבול: סימן מסחר רשום מאפשר לצרכן להבדיל בין המוצרים או השירותים שלך לבין אלה של אחרים.
• בניית מוניטין: סימן מסחר חזק תורם לבניית מוניטין חיובי לעסק שלך בארה"ב.
• רישוי: רישום מאפשר לך להעניק רישיונות לשימוש בסימן שלך בארה"ב, וכך להגדיל את ההכנסות שלך.
• הגנה על השקעות: השקעת משאבים רבים בבניית מותג דורשת הגנה משפטית.
• רישום סימן מסחר בארה"ב הכרחי לשם שימושו בamazon.com .
מי עשוי להצטרך רישום סימן מסחר בארה"ב?
כל עסק או אדם פרטי המעוניין להגן על מותג, מוצר או שירות בארצות הברית עשוי להצטרך לרשום סימן מסחר, הכוללים:
• חברות ישראליות: המייצאות מוצרים לשוק האמריקאי או מתכננות לעשות זאת עשויות במקרים מסוימים להידרש ל רישום סימן מסחר בארה"ב
• יזמים ישראלים: המפתחים מוצרים או שירותים חדשים ושואפים להיכנס לשוק האמריקאי ו/או למכור באתרי אינטרנט הנגמרים בסיומת של .com.
• סטרטאפים: המבקשים להגן על המותג שלהם בשלב מוקדם.
• מוכרי אמזון המעוניינים להנות מההטבות של אמזון ברנד רג'יסטרי.
איך בוחרים סימן מסחר בצורה חכמה?
יש כאן צורך באיזון בין המגבלות המשפטיות של דיני סימני המסחר לבין הרצונות של אנשי השיווק. אנשי השיווק ייטו לרצות רישום סימן מסחר בארה"ב אשר יהיה הכי שיווקי ויסביר את מהותו של המוצר. הבעיה היא שמבחינת דיני סימני המסחר, לא אידיאלי שסימן יתאר את המוצר או השירות שעליו הוא בא להגן. אסור שמוכר העגבניות יהיה היחיד שיהיה לו מותר להשתמש בשם "חנות העגבניות".. גם יהיה קשה יותר משמעותית לרשום את הסימן אם בכלל אפשרי (בתנאים מסוימים), אלא שהיקף ההגנה שיתקבל יהיה משמעותית קטן יותר. כן מותר סימן אשר ירמוז על המוצר או השירות אך גם זה אינו הכי אידיאלי.
מהבחינה המשפטית, הסימן הכי חזק יהיה סימן שיהיה מנותק לחלוטין מסוג הסחורה. כמו בדוגמאות של אפל, נייקי וגוגל. אלו סימנים שאינם מרמזים או מתארים את הסחורה או השירותים. הבעיה הינה שהם לא עוזרים מבחינה שיווקית...
איך רושמים סימן מסחר בארה"ב?
תהליך רישום סימן מסחר בארצות הברית יכול להיות מורכב ומערב מספר שלבים:
1. בחירת סימן: בחר סימן ייחודי ומקורי שיבדיל את המוצרים או השירותים שלך.
2. חיפוש מקדים: בצע חיפוש מקדים במאגר סימני המסחר האמריקאי (USPTO) כדי לוודא שהסימן שבחרת אינו זהה או דומה לסימן רשום אחר. לבדיקה לחצו כאן.
3. הגשת בקשה: באמצעות נציג המעורה בתחום, לדוגמא עורך דין פטנטים, עורך דין קניין רוחני או עורך פטנטים.
4. בדיקה פורמלית: הבקשה תיבדק מבחינה פורמלית על ידי ה-USPTO.
5. בדיקה מהותית: הבקשה תיבחן על ידי בוחן סימני המסחר האמריקאי.
6. פרסום: הבקשה תפורסם ברשומות, כדי לאפשר להגיב לה אם יש עוררים.
7. רישום: אם לא הוגשו התנגדויות, הסימן יירשם בפנקס סימני המסחר האמריקאי.
איך מאתרים עורך דין ישראלי מומחה בתחום?
כדי למצוא עורך דין מתאים, תוכל:
• לבקש המלצות: פנה לעמיתים, לחברים או לעסקים אחרים שעברו תהליך דומה.
• לחפש באינטרנט: השתמש במנועי חיפוש כדי למצוא עורכי דין המתמחים בקניין רוחני ורישום סימני מסחר.
אם אתם רוצים לדעת יותר על רישום סימן מסחר בארה"ב אתם יכולים לפנות לעו"ד עומרי סגל ולקבל את כל התשובות שאתם צריכים.